تحول در تجارت بصری با مدلهای بینایی رایانه ای

تحول در تجارت بصری با مدلهای بینایی رایانه ای

شرکت هایی مانند eBay و آمازون میلیون ها تصویر از محصولات را ذخیره می کنند. هر تصویر حاوی اطلاعات زیادی است که می تواند برای کمک به مصرف کنندگان در یافتن محصول مناسب یا تبلیغ محصولات مشابه مورد استفاده قرار گیرد. با در دسترس بودن و اثربخشی مدل های بینایی رایانه ، یعنی شبکه های عصبی پیچیده ، حجم بالای اطلاعات موجود در تصاویر در حال حاضر بسیار در دسترس است. در ODSC West در سال 2018 ، رابینسون پیراموتو از Ebay تکنیک های کلیدی را برای هدایت چالش ها در ایجاد تحول در تجارت بصری با مدل های بینایی رایانه ای ارائه کرد.

[مقاله مرتبط: ترکیب میلیون ها محصول در یک بازار با استفاده از دید کامپیوتر و NLP] < /p>

رابینسون پیراموتو در مورد سه راه برای استفاده از یادگیری عمیق برای ابداع تجارت بصری ، از جمله پیش بینی جنبه ، پیش بینی دسته برگ و شناسایی امضا برای رتبه بندی بصری بحث کرد. هر رویکرد از یک شبکه عصبی مشترک استفاده می کند ، اما لایه نهایی برای هر یک از وظایف خاص طراحی شده است.

رویکرد کلی

روش مدل سازی برای پیش بینی تصاویر داده شده از محصولات ، نیاز به آموزش تصاویر برچسب زده شده دارد. رابینسون آموزش مدل یادگیری عمیق را بر روی تصاویر با زمینه ساده در مراحل اولیه توصیه می کند تا به مدل اجازه دهد از نمونه های آسان یاد بگیرد. علاوه بر این ، او بر مفید بودن تصاویر با زوایای گوناگون که نمایانگر غنی تری از ویژگی های عکس هستند ، تأکید کرد. علاوه بر این ، نمونه برداری از تصاویر از انواع مارک ها ، فروشندگان ، شرایط و انواع کلیدی است تا بتوان مدل را به خوبی در تصاویر وحشی تعمیم داد.

https://bit.ly/300txgY

جستجوی بصری

در تجارت بصری ، به نفع بتواند محصولاتی را به مصرف کننده توصیه کند که مشابه محصولات قبلی است. برای این منظور ، لازم است محصولات مشابه را با اندازه شباهت گروه بندی کنید. رابینسون پیراموتو به جای روشهای یادگیری بدون نظارت مانند PCA یا K-Means Clustering ، استفاده از یک روش نیمه تحت نظارت را توصیه می کند. این مستلزم آموزش شبکه عصبی بر روی گروهی از کلاس ها است (Ebay از 16000 کلاس استفاده می کند) ، سپس تصاویر بدون برچسب را در شبکه قرار می دهد. در نهایت ، باید کلاسهایی را انتخاب کنید که تصویر مورد نظر بیشتر شبیه آنها است. معیارهای انتخاب کلاسهای مشابه معمولاً براساس مقادیر فعالسازی softmax است که احتمالات پیش بینی شده برای مدل برای هر کلاس را نشان می دهد. تیم رابینسون تعیین کردند که با تعیین یک آستانه برای احتمالات تجمعی ، بر اساس احتمال نرم حداکثر حداکثر عملکرد مطلوب نسبت به آستانه ها به دست آمد. در مثال زیر ، با آستانه تجمعی 0.9 ، مقوله های C1-C3 به طور مناسب شبیه تصویر مورد نظر شناخته می شوند.

پیش بینی جنبه ای

اغلب ویژگی های کلیدی در توضیحات یک مورد وجود ندارد و نیاز به راهی برای پر کردن سریع ویژگی های از دست رفته است به با مهندسی مجدد آخرین لایه کاملاً متصل برای یک شبکه عصبی پیچشی ، می توانید محصولات را بر اساس الگو ، مارک یا مد ، که در زیر نشان داده شده است ، جدا کنید.

ویژگیها باید زودتر از موعد مشخص شوند که با ویژگیهای کلیدی انتخاب مشتری مطابقت دارد و از طریق تصاویر قابل شناسایی است. به عنوان مثال ، نام تجاری را می توان با یادگیری عمیق شناسایی کرد ، اما چیزی مانند اندازه نمی تواند. ویژگی بیشتر با توجه به توصیفات محصول می تواند به رابط وب فرد اجازه دهد تا محصولات را با دقت بیشتری جستجو کند.

خوب تکراریتنظیم

رابینسون به تکنیکی جالب برای تنظیم دقیق روند آموزش شبکه های عصبی اشاره کرد که شامل تغییر میزان یادگیری از طریق یک فرآیند آموزش تکراری است. ابتدا ، یک شبکه را با نرخ یادگیری اولیه 01/0 تا زمان همگرایی مدل (یعنی فلاتهای صحت اعتبار سنجی) آموزش می دهد. خط تیره خاکستری در پایین شکل زیر نشان دهنده اولین تکرار تمرین است. سپس همان مدل با نرخ یادگیری بالاتر بازآموزی می شود که در ابتدا باعث کاهش دقت می شود ، اما با نرخ دقت بالاتری نسبت به مدل قبلی همگرا می شود. این روند تا زمانی ادامه می یابد که افزایش میزان یادگیری دیگر منجر به بهبود نشود.

< /img>

[مقاله مرتبط: 4 مرحله برای شروع یادگیری ماشین با دید رایانه]

نکات کلیدی:

از یک شبکه عصبی مشترک می توان برای رفع چالش های متعدد بصری استفاده کرد تجارت با مهندسی آخرین لایه برای کار خاص. یادگیری نیمه تحت نظارت وسیله ای م ofثر برای جستجوی بصری موارد مشابه برای تبلیغ است. طراحی نمونه برای ایجاد مدلهای م criticalثر ضروری است ؛ نمونه گیری باید شامل تنوع مساوی از ویژگی ها برای یک کلاس معین باشد. نوآوری در آموزش مدل مانند تنظیم مجدد میزان یادگیری می تواند پیشرفت قابل توجهی در عملکرد مدل ارائه دهد.

پست اصلی اینجا.

مقالات علم داده بیشتر را در OpenDataScience.com بخوانید ، از جمله آموزش ها و راهنماهای مبتدی تا پیشرفته! در خبرنامه هفتگی ما اینجا مشترک شوید و آخرین اخبار را هر پنجشنبه دریافت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد